IMG_0704-normal.jpg

Ett av mina favoritställen är hela Kurjenrahkan kansallispuisto området som ger många olika alternativ på vandringsleder. 

Bilderna är tagna från Kurjenpesä och jag blev så glad när jag upptäckte att det har kommit en ny färdled som går runt Savojärvi sjön. Den här gången var vi bara på en kort visit och vi var inte utrustade för att vandra längs de olika lederna.

Genom att det hade regnat var leden rätt så hal. Men leden som går runt sjön Savojärvi och över myrmark kommer snart att fyllas av ljuvliga dofter från myrvegitationen. Ser fram emot att vandra den! I Kurjenrahka finns det som sagt många olika färdleder och jag har vandrat rätt så många av dem. 

På första bilden syns en padda som länge satt på kanten av stigen. Sedan fick den nog av mig kameralinsen som försökte fånga den. Nu hade jag bara min pocketkamera med så det syns på bildkvaliteten, Dessutom har jag låtit bilderna vara oredigerade denna gång.

 

 

 

IMG_0699-normal.jpg

Leden går över våtmark och efter en tid kommer det att dofta ljuvligt från myrväxterna. Här är början av Savojärvileden.

IMG_0700-normal.jpg

Vilket märkligt träd fyra trädstammar från en stam. Kommer ni att vandra den här leden så kolla detta träd Det är en märklig syn! Fyra stammar som utgår från en stam!

 

IMG_0697-normal.jpg