Naturen mellan höghusen här i Uittamo erbjuder många spännande saker. Ibland lyckas jag ha kameran med men för det mesta så har jag den inne när jag möter gårdens hus.

Räven har jag sett ett par gånger men den har inte ännu fastnat i linsen. Ekorrorna de är flere till antalet och har sina favoritställen de har jag fotograferat en hel del. Jag tycker att de är roliga djur att fota för man lyckas ofta få dem i olika situationer och deras ögon är vackra och tittar ofta rakt på dig.

 

En morgon när jag tittade ut så hade jag fasanen på gården och lyckades fotan den genom fönstret.fasan1n%C3%A4t.jpg

 

När jag tittade ut var det en annan som tittade in genom köksfönstret.bl%C3%A5mesn%C3%A4t.jpg

Det var blåmesen som tänkte att den skulle se vad som bjöds på i köket.

En annan trevlig fågel som jag sett ett par gånger men inte lyckats fota är gråspetten den grönt lysande fågeln.